5x10 rad, jak rozhodně NEdělat online marketing (1. díl - web)

1. Uživatel do 2 vteřin nepozná, o čem je web

Poměrně zásadní problém, který má za následek vysokou míru opuštění webu. Pokud uživateli není hned jasné, co na něm najde, odchází.

Udělejte mezi lidmi malý průzkum a ptejte se těch, kteří u vás ještě nikdy nebyli. Možná budete z výsledků překvapeni.


2. Webdesign stojí za starou belu

Odpovídá design vašeho webu současným trendům? Pokud ne, pak popřemýšlejte o redesignu. Steve Jobs řekl: „Design není jen to, jak daná věc vypadá, ale také, jak funguje.“

A u webdesignu to platí dvojnásob. Věřte, že úpravou webdesignu daleko zlepšíte výsledky webu. A návštěvníci vás budou mít rádi!


3. Volíte špatné barvy na web

Barvy nás hodně ovlivňují a často rozhodují o tom, jak se na webu cítíme. Vhodně zvolené působí v rámci webdesignu na zákazníky jako magnet a snižují míru okamžitého opuštění stránky.

Naopak se vyvarujte moc tmavým nebo výrazným barvám a také nevhodným kombinacím.


4. Nestrukturujete textový obsah

Nikoho nebaví číst na webu obsáhlé texty. Ani roboty vyhledávačů, kteří pak umisťují vaše stránky ve výsledcích vyhledávání.

Strukturujte texty do přehledných odstavců, používejte různé úrovně nadpisů, odrážky a odkazy.

Než se dá uživatel do čtení, text nejprve „skenuje.“ Usnadněte mu cestu na vašem webu.


5. Máte špatnou navigaci

Pokud se uživatel ztratí na webu při hledání informací o produktu, pak nemůžete čekat, že se dostane až do košíku a na webu nakoupí.

U větších webů doporučujeme drobečkovu navigaci. Pokud je to možné, snažte se udržet pravidlo maximálně 3 kliknutí pro návštěvu vybrané stránky.


6. Publikujete nekvalitní obsah

Nekvalitním obsahem myslíme především duplicitní text. Nikdy texty na svůj web nekopírujte. Google duplicity pozná a může váš web ve vyhledávání dokonce zakázat.

Pište raději originální, dobře čitelné texty, bez pravopisných chyb. Také dodržujte aktuálnost. Poslední článek na blogu, který je starý rok, rozhodně nevzbudí dobrý dojem.


7. Chybí na vás kontaktní údaje nebo jsou obtížně dohledatelné

Toto je zásadní pochybení, které by se nemělo objevovat na žádném webu. Pokud údaje o firmě chybí, návštěvník s největší pravděpodobností stránky ihned opustí.

Každá webová stránka má obsahovat telefon, email nebo formulář minimálně v patičce nebo na kontaktní stránce, ideálně však na obou místech.


8. Nefunguje vám formulář

Pokud chcete návod, jak zaručeně naštvat návštěvníka, podaří se vám to právě nefunkčním formulářem. Určitě to sami znáte. 5 minut vyplňujete formulář a po odeslání se vám zobrazí chybová hláška.

Říkáte si, že chyba byla možná u vás. Vyplníte ho znovu, ale stane se to samé. Kontrolujte proto své formuláře pravidelně.


9. Nutíte k registraci

Pokud nutíte uživatele k registraci ihned po příchodu na váš web, pravděpodobně je odradíte do takové míry, že ho raději okamžitě opustí.

K marketingovým účelům se sice hodí nasbírat o uživatelích co nejvíce informací, ale měli byste počkat na vhodnou dobu. Nebo alespoň nabídněte registraci prostřednictvím sociálních sítí, kdy se údaje načtou automaticky.


10. Netestujete

Zásadní chyba, která vás může stát i peníze. Pokud vytvoříte web, spustíte ho a testujete jen na vašem počítači, můžete přicházet o potenciální zákazníky.

Nejenže existují různá rozlišení obrazovek počítačů (a to nemluvíme o mobilech a tabletech), ale také různé prohlížeče. Vylaďte web na všech zařízeních a uvidíte, že se vám data v Google Analytics hned zlepší.

Ještě nemáte vlastní webové stránky? Vytvořte si je jednoduše a rychle na webonio.cz. :)