II. Barvy a psychologie - namíchejte si ty správné na váš web

1. Fialová

Moudrost, elegance a feminita. Připomíná vám to něco? Správně! Pokud jste četli i první díl článku, víte, že se svými vlastnostmi podobá růžové.

Právě fialovou se prezentuje internetový portál Yahoo! nebo softwarová společnost AVID. Používají ji i pro své logo.


2. Bílá

Chcete, aby si návštěvníci dobře zapamatovali informace z vašich webových stránek? Vymalujte je bílým pozadím s tmavým písmem. Text se bude hezky číst a vynikne na kontrastním pozadí.

Bílá je barvou čistoty a nevinnosti, ale ve spojení se zlatou, černou nebo výše zmiňovanou fialovou i barvou luxusu a elegance.

A kdo ji volí? Minimalistické weby a designéři.


3. Hnědá

Říkáte si, že neznáte moc internetových stránek, které ji používají? Ano, máte pravdu. Takové firmy na sebe nechtějí příliš upoutávat pozornost a radši sází na konzervatismus a vyvolání pocitu jistoty.


4. Černá

Stejně jako fialová a bílá symbolizuje eleganci. Nechá vyniknout ostatní barvy a skvěle se vám bude hodit při zvýraznění určitých částí webových stránek.

Určitě jste si všimli, že některé firmy využívají černou a bílou i na svých logech. Vědí, že tak vytvoří největší kontrast, který přitáhne pozornost oka.

Takové kombinaci fandí například pánský časopis Playboy nebo módní značka Zoot.


TIP: Zaujala vás tématika s barvami a logy? V našem editoru si můžete vytvořit zdarma loga, ale i jiné grafiky. Stačí se zaregistrovat.