13 rad na slogan, který se vryje lidem do paměti

1. Nalaďte se na značku

Než začnete slogan tvořit, podrobnou analýzu si musíte sestavit. Zeptejte se, komu je určen, co má sdělit, jaké emoce má vyvolat?

 

2. Dejte sloganu správnou rytmiku

Chytlavý sloganvýrazný a pravidelný rytmus, kterého docílíte:

  • přízvukem,
  • délkou sloganu,
  • intonací.

A co je ten pravidelný rytmus? Slogan s pravidelným rytmem se dá snadno přiřadit k jedné ze základních stop  - trocheji, jambu nebo daktylu, které používají básníci při skládání veršů.

Ano, básnický um se vám bude hodit. Samozřejmě můžete vytvořit i slogan, ve kterém je dán rytmus hlavně melodií, ale ten v současnosti úplně trendem není.

 

3. Buďte originální

Nestačí jen rytmický slogan, ale musíte být i originální a to nejen z důvodu zaujetí potenciálních zákazníků, ale i kvůli problémům s plagiátorstvím. Mějte na paměti, že se musíte vyhnout jakékoliv podobnosti s konkurencí! 


4. Dbejte na tradici

Lépe fungují slogany, které firma používá dlouhou dobu. Takové se potenciálnímu zákazníkovi vryjí do paměti a dobře si je spojí se značkou.

 

5. Vsaďte na lokálnost

Využijte ve sloganu i lokality, ve které produkt vyrábíte. Minimálně místní obyvatelé ho budou chtít ze zvědavosti vyzkoušet. A to se vám bude při rozjezdu podnikání hodit!

 

6. Další tipy na zapamatovatelný slogan

  • vytvořte odhodlaný a sebevědomý slogan, který vystihne koncept vaší značky
  • zapojte název značky
  • rýmujte
  • použijte vtipných dvojsmyslů – lidé je mají rádi, ale nebuďte vulgární
  • vyhrajte si s metaforou nebo metonymií
  • zaměřte se na emoce
  • respektujte uznávanou délku 5 – 8 slov
  • získejte zpětnou vazbu od okolí

TIP: Už máte vymyšlený nový slogan? Vytvořte si k němu i logo na: https://art.webonio.cz/